Watersplash

29 juli 2015 - Dengfeng, China

Vandaag hebben we weer hard getraind. De ochtend training begon met 30 graden, voor het gevoel 36 graden. Shifu zag dat we best moe waren dus paste de training aan. Deze keer geen warmlopen, wel het gebruikelijke stretchen en toen was het tijd voor de training. Veel combo's gedaan. Als je smokkelde moest je 10 push-ups doen. Zoals het brave meisje dat ik ben, deed ik erg mijn best en heb niet gesmokkeld. Al was het wel meer om die push-ups, ik was echt kapot.. Na de combo's moesten we een soort oefening doen, alsof je van boven naar beneden slaat. Ik dacht, het zal waarschijnlijk wel iets zijn als je tegenstander uitschakelen als hij op de grond ligt of zoiets.. Later bleek dat hij 3 enorme vazen had gevuld met water.

Wij moesten dus deze techniek doen op dat water in die vazen. Heel leuke en welkome training in die hitte. Je kreeg letterlijk al het water over je heen. Op het filmpje dat ik probeer te uploaden, zie je mij het even proberen tussen 0.19 en 0,33 seconden.

Daarna mochten we met onze natte kleren droog worden doormiddel van Tai Chi oefeningen te doen in de hitte. Het was zeker wel fijn, gezien ik de hitte wat minder voelde toen ik kletsnat was. Ben ook weer wat verder met mijn Tai Chi.

De middag training bestond weer uit stretchen, ik moet zeggen dat ik in die paar dagen al een stuk leniger ben geworden. Mijn zijwaartse trap kan nu richting het hoofd van de meeste tegenstanders qua flexibiliteit, techniek en controle een ander verhaal.. Daarna was het leren vallen op de matten en worpen doen.

In de avond heb ik samen met 3 jongens van de school een chinees kaartspel gespeeld. Big2 heet het. Elke keer als iemand verloor moest die 10 push-ups doen, wanneer er bommen werden gegooid in het spel werd dat verdubbeld. Ik had pech dat er bij het spel dat ik verloor, 2 bommen werden gegooid. Gelukkig geen 40 push-ups voor mij, maar 20 squats voor mij. Ik mocht squatten ipv push-ups. Vijf keer squatten normaal en dan per bom verdubbeling. Was ik heel blij mee, gezien ik 3 keer verloor...

Dat was weer in het kort mijn dag.

Morgen ga ik aan de slag met de waaier! Zin in, Mulan style (niet de echte, maar je weet wel wat ik bedoel) :P

liefs,

Melissa