Onweer!!!

5 augustus 2015 - Dengfeng, China

Het is een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb. De afgelopen dagen heeft het gestormd en veel geregend. Het is nu zelfs zo dat ik dus in China, in de zomer, verkouden ben geworden.. Ja, hoe doe ik dit..

Wanneer het weer zo hard tekeer gaat, kunnen we niet trainen. We zaten met z'n allen in de meditatie ruimte en we konden vragen stellen aan Shifu. Het is heel slecht, maar van dat gesprek is me niet heel veel meer bijgebleven. Alleen over meditatie, dat het geduld, ontspanning en training kost om het beter te doen.

Wat ik me wel nog goed kan herinneren, naast mij was een jongen in slaap gevallen. Eerst dacht ik dat hij aan het mediteren was of zoiets, maar op een gegeven moment ging zijn mond open. Ik moest zo erg mijn best doen om niet te lachen en probeerde me te concentreren op het gesprek. Ik probeerde niet naar die jongen te kijken, om te zorgen dat ik me bleef concentreren en niet ging lachen. Ik dacht nog bij mezelf, "Gelukkig dat hij niet snurkt". Maar het duurde niet lang of hij ging daadwerkelijk snurken. De genen naast mij begonnen te lachen en ik had het ook niet meer. Iemand probeerde hem wakker te maken en ik heb hem uiteindelijk even een trap gegeven. Hij schrok wakker en het was best hilarisch. Shifu liet het erbij zoals het was en ging verder met zijn verhaal. Ik had wel verwacht dat die jongen misschien wat push-ups ofzo moest doen, maar verder niets van mee gekregen.

Tegenwoordig oefen ik mijn radslagen, gezien ik in de vorm die ik leer een radslag met 1 hand moet doen. Ben daar nog lang niet denk ik.. Maar afgezien van die ene truc ben ik al best ver in de vorm en begin ik ook wat beter door te krijgen wat ik aan het doen ben. Het is wel zo dat ik veel moet draaien, op de grond vallen en rond draaien. Dus na elke training zit ik onder de vuiligheid van de straat.. Ik wist niet dat ik zo veel moest rond liggen op de grond.. Maar de vorm vind ik heel gaaf, elegant en toch ook sterk zijn beiden elementen in de vorm.

Vandaag heb ik in het dorp wat rondgewandeld en fruit gekocht. Ik eet hier veel meer fruit dan ik ooit in Nederland heb gedaan.. Het dorp bestaat veel uit kinderen. Eigenlijk ook, omdat ouders hun kinderen hier heen sturen om kungfu te leren. Kinderen weg van hun thuis om ergens in de bergen kung fu te leren.. Het is net alsof ik in een film ben gestapt.

Ik heb wat foto's gemaakt van het dorp en zo kunnen jullie een beetje zien wat de omgeving is.

Tot de volgende..

liefs Melissa

1. Tytgat nancy:
    5 augustus 2015
    Ja is wel heel erg hoog klimmen op vrijdag! Best wel een mooi uitzicht over de omgeving. Wens je veel succes met de training. Veel goede moed toegewenst.