Song mountain

14 augustus 2015 - Dengfeng, China

Gisteren ben ik met een groepje gaan wandelen in het Song gebergte. Echter de groep begon zich al snel op te splitsen en ik was zeker niet de snelste. Big mountain wordt de berg hier genoemd. Gezien het een klim is van 6 uur naar de Song monistairy en terug. Ik heb er iets langer over gedaan.. het duurde mij 4 uur om naar de tempel te gaan...

Het verhaal gaat dat er een monnik was die vond dat de shaolin tempel te commercieel werd. Hij mocht het klooster in de bergen heropbouwen, het was ooit vernietigd geweest... Daar trainen verkozen monniken, die sinds kinds getraind worden. De monniken trainen altijd, zelfs als ze de trap af lopen. Wij mogen het klooster bezoeken, maar we mogen hun niet zien trainen. Het is zeker een van de mooiste tempels die ik ooit gezien heb. Het is gemaakt van de zelfde stenen als het gebergte. Daardoor past het mooi bij de omgeving en geeft het een soort van "hemels" effect.

De klim was verschrikkelijk.. We hebben 17000 treden gelopen en naar benadering ongeveer 197 verdiepingen. De treden zijn niet allemaal omhoog, maar het wisselt zich af. De omgeving was werkelijk prachtig, dus het was het zeker waard. Onderweg zijn we een paar trainingsgenoten tegengekomen die al op de terugweg waren. één daarvan zei dat mij hierna zeker liften gaat vereren. Ik zal zeker meedoen.

Hoewel de omgeving super mooi was, zal ik dit geen tweede keer doen. Iets te veel treden..

Hoop dat jullie er weer van genoten hebben.