Beijing

23 augustus 2015 - Beijing, China

Donderdag was mijn "graduation" in de Songshan Shaolin Traditional Wushu Academy en vrijdag was ik vertrokken naar Beijing met een studiegenoot. Deze maand is zo snel gegaan, het lijkt net gisteren dat ik aankwam. Maar aan mijn lichaam voel ik wel, hoewel ik sterker ben geworden, dat ik ook best uitgeput ben. Een deel van me had graag willen blijven om nog meer te leren, maar een ander deel van me wil graag weer naar huis. De laatste week ben ik bezig geweest met de Slang en nog oefenen op mijn radslag die ik met 1 hand moet kunnen voor de waaier vorm. Wat ik niet wist dat je in de Slang “the Worm” moet doen.. Een soort breakdance move dat je als een slang/worm over de grond gaat. Ja dus de matten erbij en oefenen. Zeker een lastige vorm, maar ik vind het heel leuk om te doen.

Om 18h30 kwamen we, met behulp van de snelle "bullet" train aan in Beijing. Waarna we met de metro naar ons hotel gingen. Een vriend van mijn reisgenoot had alles voor ons geregeld. Ik was blij verrast met het hotel en ook zeker blij met het enorme bed dat een zacht matras heeft! Ja, in de school waren de matrassen best hard, schijnt goed voor je te zijn. Ik heb toch liever de zachte matrassen.

Gisteren hadden we een drukke dag voor de boeg. We zijn eerst naar de Muur van China gegaan. Een stukje geklommen en foto's gemaakt. Daarna weer terug, we waren niet van plan om half China door te reizen op de muur. De treden waren best ongelijk. Sommige kwamen maar een paar cm van de grond terwijl andere tot mijn knieën rijkten. Toen we van de muur af kwamen kon ik in klederdracht een foto shoot doen in het dorpje wat bij de muur zat. Ik ben zelf heel blij met het resultaat. We hebben een late lunch gehad, gezien de shoot best veel tijd in beslag nam. We zijn naar Quanjude roast duck restaurant gegaan. Een enorm restaurant van 6 verdiepingen waar we heerlijke Beijing roast duck hebben gegeten met als voorgerecht haaivinnensoep met eenden tongetjes. Het was heerlijk. Na afloop hebben we een kaartje gekregen met het nummer van "onze" eend en hoeveelste eend het is dat ze hebben geserveerd. Blijkbaar is dit eend nummer 1.96 Biljoen sinds ze open zijn.. 's Avonds zijn we naar de Kung Fu voorstelling, "the legend of Kung Fu" geweest waar de vriend van mijn reisgenoot jaren geleden had in gespeeld.  Het was echt een supergave voorstelling. Ze hadden ook veel special effects, dat ik niet had verwacht. Mijn favoriete scene was toen alle diervormen werden gedaan. Op de achtergrond kwam in verlichting het dier tevoorschijn wat gedaan werd. Zeker de moeite waard deze voorstelling.

Vandaag is het de bedoeling om naar the forbidden city te gaan. Het leger is hier in Beijing en we zijn dus niet zeker of we er überhaupt in kunnen en hoe lang de rijen zijn. Gezien ik vandaag terug moet vliegen, zullen we kijken hoe het ervoor staat en anders ga ik geld verteren in de Silk market.

Dit is mijn laatste dag in Beijing en vandaag vlieg ik terug naar Nederland. Ik hoop jullie snel weer te zien en ik hoop dat jullie hebben genoten van de verhalen!

Tot snel!

Melissa

1. Corry:
    23 augustus 2015
    Wat een mooie foto's weer! Ik heb in ieder geval genoten van alle reisverhalen. Aan het begin van de maand leek het dat je oneindig lang weg gaat. En vannacht vlieg je al weer terug. Een goeie vlucht toegewenst en tot over enkele uurtjes.
  2. Danny&Rosana:
    23 augustus 2015
    Melissa,bedankt voor je mooie verslagen ook soms na n zware trainingsdag.keek soms ernaar uit of er al iets nieuws op je blog gepost was.ook je fotos zijn prachtig.groetjes Rosana&Danny