Ziek, duplings, pijnlijke massages en wapenwinkels...

1 augustus 2015 - Dengfeng, China

Afgelopen paar dagen voelde ik me niet echt lekker. Ik moet me erg aanpassen aan het voedsel hier. Mijn eetlust is totaal weg en ik moet letterlijk forceren om iets binnen te krijgen, wanneer ik dit doe word ik misselijk... Nja, dat was dus een perfect moment om kennis te maken met Chinese medicijnen. Voordat ik dit medicijn had genomen was het ergste drankje dat ik ooit had genomen een dropshot. Laten we zeggen dat dit Chinese medicijn echt minstens 10x zo erg is. Het is zwart, smaakt verschrikkelijk en brand alles weg.. Jammer genoeg moest ik er, over twee dagen, ook nog eens 4 nemen... Het werkte wel wat, en mijn honger is terug gekomen.

Vandaag ben ik samen met drie medestudenten nog eens naar de Shaolin Tempel geweest. Deze keer om 5.45h. Dan zijn de deuren nog niet open voor het publiek. Omdat wij studenten zijn die trainen bij een school die aangesloten is bij de tempel, mogen wij naar binnen. Het was, anders dan de vorige keer, veel rustiger. We konden overal wel een paar gave foto's nemen en alles nog eens rustig bekijken zonder telkens lastig te worden gevallen om foto's te nemen.

In de middag ben ik Dengfeng ingegaan, om daar te lunchen. Iemand wist een leuke plek waar ze heerlijke dumplings serveren. Het was ook heerlijk, ik heb ook een klein beetje nasi goring gehad, maar moest daar mee stoppen. Mijn maag was het er niet mee eens. Ik heb zelf groene thee gekocht voor mijn maag en een beker + filter.

Het verkeer is hier zo link.. Wanneer mensen inhalen en op jouw rijbaan komen, gaan ze niet aan de kant.. Als men kan uitwijken van zijn baan, wordt dat gewoon gedaan. (tja anders krijg je botsingen) Oversteken moet je gewoon doen en durven. Auto's en scooters stoppen meestal wel.. Bussen niet.. Het was heel interessant en wat beangstigend om me als voetganger in het verkeer te begeven.

Bij de massage dacht ik lekker te kunnen ontspannen.. Niet dus, het was zo pijnlijk! Alles deed pijn, ik voelde alle knopen zitten. Het waren er heel wat. Blijkbaar kon iedereen heel goed aan mijn gezicht zien wanneer ik relaxed ben en wanneer ik verga van de pijn.. Vonden ze heel grappig..

We zijn nog even langs wapenwinkels geweest en daarna met de taxi terug naar huis gegaan, net op tijd voor het diner.

Morgen nog een rustige dag voor mij, voordat we weer hard beginnen te trainen op maandag.

Op dit moment is het 22:05 en ben al dood moe, gezien ik om 5:00 eruit moest. Bij jullie is het nu in Nederland is het rond 16:05.

Nog een fijne dag!

liefs Melissa

1. Akkelee:
    2 augustus 2015
    Getsie wat naar dat je je slecht voelt! Maar dapper dat je door blijft gaan! Groetjes vanuit Amerika! En keep it going!!
  2. LDKO:
    4 augustus 2015
    Hopelijk voel je je wat beter. Trouwens eten jullie vegetarisch tijdens de cursus?
    Welke tak van Kung Fu doen jullie eigenlijk?
    Nog veel plezier!!
  3. Melissa Husada:
    5 augustus 2015
    Hey, ja ik voel me een stuk beter. Tijdens de cursus mag je zelf kiezen wat je wilt eten. Er zijn gerechten voor de vegetariërs onder ons en ook gerechten met vlees. Ik moet er wel bij zeggen dat er weinig vlees in zit.
    We kunnen veel verschillende dingen uit de shaolin kung fu doen. Van basis vormen tot dieren vormen en wapen vormen. Ook tai chi, sanda en wing chun. Keuze is groot. Ik ben zelf op dit moment bezig met een vorm met de waaier en ik hoop dat ik ook een beetje van de slang kan leren.