tweede trainingsdag

28 juli 2015 - Dengfeng, China

Dinsdag bestaat het ochtendprogramma weer uit Tai Chi/ Qiquon, powerstretching en wat acrobatiek. De training begint weer met warm warmlopen.  Ik daarentegen, heb eerder snel gewandeld vanwege mijn enkel. Gisteren kreeg ik er wat last van dus zei de Shifu dat ik niet hoefde te joggen. Daarna wat stretchen. Waarna het stretchen werd uitgebreid door powerstretching. Feitelijk is powerstretching, stretchen waarbij twee anderen jou helpen door je benen in positie te houden en het je iets zwaarder te maken met je er meer doorheen te duwen. Het was zeker pijnlijk.. Maar het was zeker fijn na de zware training van gisteren. De spieren waren minder stijf na het powerstretchen.

Daarna was het tijd voor de acrobatiek klas, veel koprollen, radslagen en combo's van rare dingen doen, die ik uit heb geprobeerd, maar echt geen idee heb hoe het eruit ziet.

De dinsdag ochtend vind ik, ondanks de powerstretching, iets minder zwaar, de sfeer is iets meer ontspannen en de training vond ik minder zwaar dan maandag.

De dinsdag middag training stond in het teken van Sanda. Na de warming-up en het stretchen moesten we in paren oefeningen doen. Eerst schoptechnieken en later stoottechnieken. Daarna kwamen combo's van verschillende technieken, waaronder een greep. Ik dacht help.. Ik trainde met een 18 jarige jongen, opzicht wel slank, maar ik zie mijzelf niemand tillen... Wonderbaarlijk genoeg is het me wel gelukt. Moest zijn gewicht verplaatsen tegen hem door hem uitbalans te krijgen en dan over mijn schouders te leggen. Dat was wel grappig.

Daarna was het spar tijd! Ik heb tegen echt 6 of 7 jongens moeten vechten. Ging eigenlijk heel goed! Ze moesten voorzichtig met mij doen (vanwege mijn enkel), maar de een na laatste waar ik mee moest sparren zei tegen Shifu, ze moet rustig met mij doen! Het schijnt dat ik rake trappen uitdeel en minder voorspelbaar ben, omdat ik rond de tegenstander draai, niet in één lijn was. Het was mooi om te horen van Shifu: “Yea good, good" telkens als ik iemand ontweek of een reeks aanvallen uitdeelde. Het was super leuk, al ben ik bij de laatste wel op de grond gevallen... Mijn eigen schuld ook nog.. Daar gaat mijn trots. Afgezien van een schaafwondje gaat het verder prima met me.

Bij de line-up voor de les af te sluiten zei Shifu dat onze vrouwelijke student het heel goed doet. Dus ik was blij! (ik ben namelijk de enige vrouwelijke student)

Dat was in het kort dat deze dag.

Tot het volgende stukje!

Liefs Melissa

1. Satria:
    28 juli 2015
    Geen foto vandaag? :-(
  2. Poochita:
    28 juli 2015
    Sounds like u r having a wonderful time